Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

27/02/2009

Young-Hae Chang Heavy Industries: ο καλπασμός του Υπερκειμένου

Filed under: Αφορμές,Μαντάτα — kyokokishida @ 5:40 μμ

Η Κυόκο προτείνει:                                  cf83ceaccf81cf89cf83ceb700014

http://www.yhchang.com/

«Ποιητικές, ειρωνικές, ευφάνταστες αφηγήσεις και ιστορίες παρουσιασμένες ως κινούμενο, μέσω ψηφιακών τεχνικών Flash, κείμενο με μουσική τζαζ ή ηλεκτρονικούς ήχους κινούνται μεταξύ ποίησης και πρόζας, καταργούν τα όρια ανάμεσα στη θέαση και στην ανάγνωση, διατέμνουν την τέχνη, λογοτεχνία και κινηματογράφο, «υψηλή» και «χαμηλή» κουλτούρα.»

«Το έργο τωνΥΗCΗI µπορεί να φαίνεται απλό µε την πρώτη µατιά αλλά, έπειτα από περαιτέρω και επαναλαµβανόµενη θέαση, το έργο αποκαλύπτει τα διαστρωµατωµένα βάθη και τις προε­κτάσεις του. Πράγµατι, η τέχνη των YHCHI ενθαρρύνει την επανεξέταση των όρων και των εννοιών που χρησιµοποιούµε για να ορίσουµε τις εµπειρίες µας µε την τέχνη. Τα έργα τους που «Flash-άρουν» θολώνουν τη γραµµή ανάµεσα στην ανάγνωση και τη θέαση (και αυτός είναι ο λόγος που εναλλάσσω τις συγκεκριµένες λέξεις σ’ αυτό το κείµενο), και περιπλέκουν κατηγο­ρίες όπως η λογοτεχνία, ο κινηµατογράφος και η τέχνη. Το έργο των YHCHI αψηφά την έντα­ξη σε κατηγορίες όπως υψηλή ή χαµηλή, µοντέρνα ή µεταµοντέρνα τέχνη· και, όταν διαβάζεται ως λογοτεχνία, προκαλεί τις διακρίσεις ανάµεσα στην πρόζα και την ποίηση, επειδή το κείµενο των YHCHI που «αναβοσβήνει» είναι, τόσο αφηγηµατικό όσο και τονισµένο, ρυθµικό µέτρο. Επι­προσθέτως, το γεγονός ότι οι YHCHI είναι µία σύµπραξη ανάµεσα σε δύο ιδιώτες αψηφά τις συνήθεις παραδοχές ότι ένας καλλιτέχνης ή συγγραφέας είναι ένα ιδιοφυές άτοµο που εκφρά­ζεται στην αποµόνωση και, αντίθετα, προωθεί τη συνειδητοποίηση της συνεργατικής πλευράς της καλλιτεχνικής δηµιουργίας. Επιπλέον, το γεγονός ότι το ντουέτο των YHCHI αποτελείται από µία Κορεάτισσα και έναν Αµερικανό διαταράσσει τις κατηγοριοποιήσεις που βασίζονται στην εθνικότητα· πρόκειται για κορεάτικη τέχνη, για αµερικανική λογοτεχνία ή για κάτι εντελώς διαφορετικό; Το έργο τωνΥΗCΗI διασκελίζει και περιπλέκει τέτοιες διακρίσεις, ενθαρρύνοντας το στοχασµό ως προς την κατάσταση της σύγχρονης τέχνης και τα µέσα µε τα οποία εφαρ­µόζουµε στην πράξη αυτούς τους στοχασµούς. »

cf83ceaccf81cf89cf83ceb700091Άννα Καφέτση, Διευθύντρια ΕΜΣΤ

(αποσπάσματα  από τον κατάλογο και το συνοδευτικό υλικό της έκθεσης των YHCHI στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακη 1 Μάρτη).

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια συνέντευξη της Τζέσικα Πρέσμαν, ερευνήτριας διαδικτυακής λογοτεχνίας του Γέιλ, σχετικά με το «ρεύμα» της ψηφιακής λογοτεχνίας, κι εδώ μια συνόμιλία της Άννας Καφέτση με τους YHCHIC.

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: