Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

11/10/2011

Nanni Balestrini, Οι Αόρατοι

Filed under: Αφορμές,Τεύχος Πέντε — kyokokishida @ 10:30 μμ

44

Λίγες μέρες πριν αρχίσει η δίκη ήρθαν στη μικρή πτέρυγα και ο Ίασμος με τον Τσουκνίδα τους περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία γιατί είχε περάσει πολύς καιρός που είχα να τους δω ο Ίασμος συνελήφθη όταν συνέλαβαν κι εμένα αλλά τον είχαν βάλει σχεδόν αμέσως σε φυλακή υψίστης ασφαλείας ακόμη πιο κάτω στο νότο και σε όλο αυτό το διάστημα δεν είχα νέα του ο Τσουκνίδας αντίθετα συνε­λήφθη μόνο πριν από μερικούς μήνες και τον είχαν κλείσει στην ίδια φυλακή υψίστης ασφαλείας με τον Ίασμο εγώ ήμουν πολύ ανυπόμονος συγκινημένος που θα έβλεπα τους συντρόφους μου από το παραθυράκι τους είδα να καταφτά­νουν από το βάθος του διαδρόμου ο Τσουκνίδας ήταν φορ­τωμένος με σακίδια ο Ίασμος δεν κουβαλούσε τίποτα για μια στιγμή ούτε τον αναγνώρισα είχε αδυνατίσει πολύ με κοντά μαλλιά χωρίς γυαλιά κοιτούσε μπροστά του και δεν απαντούσε στα καλωσορίσματα από τα παραθυράκια των κελιών

τότε τους φώναξα και ο Τσουκνίδας με άκουσε αμέσως με αναγνώρισε παρόλο που δεν μπορούσε να με δει οι φύλακες τους πήγαιναν σ’ ένα κελί κάπως μακριά από το δικό μου άκουσα τη φωνή του Τσουκνίδα που με φώναζε και με ρωτούσε πού είσαι ύστερα έβγαλα με δυσκολία το πρό­σωπο μου από το παραθυράκι και τον είδα για μια στιγμή στη μέση του διαδρόμου που κουνούσε το χέρι του και με χαιρετούσε ενώ ένας φύλακας τον τραβούσε από το μανίκι εγώ μόλις τους έκλεισαν μέσα φώναξα τον επιλοχία και του είπα πως ήμασταν όλοι κατηγορούμενοι στην ίδια δίκη πως είχαν έρθει εκεί για την ίδια δίκη και έγραψα αμέσως την αιτησούλα για να έρθουν αμέσως στο κελί όπου έμενα μόνος μου ο επιλοχίας μού είπε πως θα την παρέπεμπε στη διεύθυνση και ίσως το ίδιο βράδυ να μπο­ρούσαν να αλλάξουν κελί

εγώ στο μεταξύ άρχισα αμέσως να ετοιμάζω το δείπνο για τον Ίασμο και τον Τσουκνίδα στο κελί μου δεν είχα πολλά πράγματα φώναξα τον εργαζόμενο κρατούμενο και τον έστειλα στα άλλα κελιά για να μου δώσουν κάτι να μαγειρέψω και κυρίως κρασί σκούπισα χάμω πέρασα ένα σφουγγαρόπανο έβγαλα το στρώμα από το ράντσο γιατί το κελί μου δεν είχε τραπέζι παρά μόνο ένα κομμάτι σκληρή λαμαρίνα στερεωμένη στον τοίχο όταν γύρισε ο εργαζό­μενος κρατούμενος μου έφερε τρία πλαστικά μπουκάλια από μεταλλικό νερό που είχαν μέσα λίγο κόκκινο κρασί γιατί έτσι το πουλάνε στα ψώνια και άλλα πράγματα που δεν ήταν και σπουδαία και δεν ήξερα τι να κάνω γιατί ήθελα να ετοιμάσω καλό φαΐ για τους φίλους μου

σκέφτηκα λοιπόν να ετοιμάσω ένα γλυκό είχα στο κελί δύο φακελάκια για κρέμες έκανα δυο κρέμες μία με σο­κολάτα και μία με βανίλια ζεσταίνοντας το γάλα σ’ ένα κατσαρολάκι στο γκαζάκι και ύστερα τα έβγαλα να κρυ­ώσουν έξω από το παράθυρο σε δυο πλαστικά μπολ ετοί­μασα τον καφέ και βούτηξα μέσα κάτι μπαγιάτικα μπι­σκότα και ύστερα σ’ ένα πιάτο έχυσα κατά στρώματα τις κρέμες και τα μπισκότα χτύπησα το ασπράδι του αβγού με τη ζάχαρη ώσπου να δέσει και να γίνει μαρέγκα την οποία άπλωσα πάνω στο γλυκό και πάνω στο ράντσο έστρωσα ένα λευκό σεντόνι καθαρό ύστερα ξεβίδωσα το μάτι από το γκαζάκι και έβαλα στη θέση του έναν κώνο από χρυσόχαρτο που άφηνε τη φλόγα να βγαίνει σαν να ήταν κερί

έσβησα το φως και έστρωνα το τραπέζι όταν ο φύλακας άνοιξε τη θωρακισμένη και έβαλε μέσα τον Τσουκνίδα αλλά ο Ίασμος έλειπε και ο Τσουκνίδας είπε πως θα μου εξηγούσε αργότερα αγκαλιαστήκαμε και μόλις έφυ­γαν οι φύλακες μου είπε πως ο Ίασμος ήταν άρρωστος ήταν πολύ άρρωστος στο κεφάλι ήδη από καιρό δεν ήταν στα καλά του δεν μπορούσε πια να υποφέρει τη φυλακή στην αρχή μιλούσε συνεχώς για σχέδια απόδρασης μετά άρχισε να μη μιλά πια με κανέναν δεν φαινόταν να ανα­γνωρίζει πια κανέναν δεν ήθελε να μιλήσει σε κανέναν και ύστερα περπατούσε με τα τέσσερα στο προαύλιο γαβγί­ζοντας και κάνοντας γκριμάτσες σαν τρελός μουρμούριζε πως αν ήταν σκύλος θα τον άφηναν να βγει […]

[μτφρ. Δημήτρης Δεληολάνης]
Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

