Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

27/03/2012

Ali Cobby Eckermann, Little bit long time: η στρογγυλή φωνή μιας αβορίγινης ποιήτριας

Filed under: Τεφλονομεταφράσεις,Τεύχος Πέντε — kyokokishida @ 4:46 μμ
Το Βουνό
Χείλη σπάνε
ματώνοντας,

το βουνό στεγνώνει
στη γλώσσα μου.

Χέρια ροζιάζουν
αδέξια,

το βουνό ανατέλλει
στα δάχτυλά μου.

Στέκω να το δω
και περιμένω.

Έρχεται ένα πουλί.
Δεν ρωτώ τίποτα

γυρίζω και γραπώνω
τη θέα.

Μαύρο


 Για τη Μαμά Audrey, μια πραγματική ακτιβίστρια

1
Ο πατέρας μου είναι ένας μονόκερως
Το μυθικό τέρας
Που κρύβεται πίσω από σύννεφα
Φλυαρίας.

Η μητέρα μου αρπάζει κουρτίνες
Τις κομματιάζει με αγωνία
Τις πλέκει κορδέλες
Σε μια άδεια εκκλησία.

Η γιαγιά μου ανοίγει παράθυρα
Υφαίνει τραγούδια
Και τρυφερά λέει
Μύθους αληθινούς.

2
Ο πατέρας μου νομίζει ότι δεν είμαι δική του

Η μητέρα μου νομίζει ότι με ξέρει

Η γιαγιά μου νομίζει ότι είμαι η καρδιά της

Αλλά εγώ δεν είμαι τίποτα από αυτά

Είμαι λευκή
Είμαι γκρίζα
Είμαι μαύρη.

Μητέρα

Γιατί δεν μπορείς να τρέξεις σε μένα
Να μ’ αγκαλιάσεις  να με κρατήσεις σφιχτά
Με αγριάδα σαν των καγκουρό
Που αγκαλιάζονται μπρος στου θανάτου τη σουβλιά.

[μτφρ. Ράνια Καραχάλιου
pic: Pico Rickleton
Περισσότερα ποιήματα της Άλι Κόμπι Έκερμαν από τη συλλογή Little bit long time (2009) μπορείτε να διαβάσετε στο ομώνυμο θέμα στο τχ. 5.]

The Mountain

Lips crack
bleeding,

the mountain dries up
on my tongue.

Hands blister
clumsy,

the mountain rises up
on my fingers.

I sit to watch
and wait.

A bird comes.
I ask nothing

turn and grasp
the view.

Black

 For Mum Audrey, a true activist

1
My father is a unicorn
The mythical beast
Hidden behind clouds
Of gossip.

My mother grasps curtains
Shreds them with anxiety
Plaits ribbons
In an empty church.

My nana opens windows
Weaving songs
And gently tells
Real myths.

2
My father thinks I am not his

My mother thinks she knows me

My nana thinks I am her heart

But I am none of these

I am white
I am grey
I am black.

Mother


Why can’t you run to me
Hug me  hold me close
With the ferocity like kangaroos
Embraced in death like throes.

1 σχόλιο »

  1. Reblogged this on elenichrist.

    Σχόλιο από elenichrist — 10/05/2012 @ 5:17 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

