Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

05/02/2013

Ina Kutulas, Χαμένος πόντος στο λεξοκέντημα των εσωφρενικών εξωρούχων (Μέρος Β’)

Filed under: Τεύχος Οκτώ — kyokokishida @ 10:23 πμ

Η εγκυμοσύνη μου πήγε περίφημα. Πιθανώς επειδή ο Baader ενθάρρυνε να ντύνομαι εξεζητημένα, επειδή με άγγιξε με το νύχι του μικρού δαχτύλου του, πιθανώς λόγω της ιστορίας μας κάτω απ’ τη σκηνή που είχαμε φτιάξει από κουρέλια, λόγω του κουτιού με τα ραπτικά, με τα οποία ράβαμε τα λόγια που έβγαιναν απ’ τα στόματά μας, τον Σεπτέμβριο του 1985, όταν η μπανιέρα στην Prenzlauer Allee έγινε μπαανιέρα κι ύστερα δεν επέστρεψε ποτέ στην προηγούμενη χρήση της, λόγω της πόρτας ασφαλείας στο κλιμακοστάσιο που ο σκουριασμένος μεντεσές της άφησε χρώμα στα δάχτυλα του Baader. Τρώγαμε κοτόπουλο μπούτι στα όρθια δίπλα στο μπόιλερ και κάθε νύχτα ακούγαμε τραγούδια της Γιάννα Μπιτσέφσκαγια, είχαμε κρύα μανταρίνια στο ψυγείο, αρακά με παστράμι, δεν υπήρχε νιπτήρας αλλά δύο νεροχύτες κι ένα μονό κρεβάτι. Είχαμε γαλακτοκομικά κι αόρατη γραφή από γάλα κι ένα μπλάνκο. Ξαπλώναμε στις αχτίδες φωτός που έριχνε πάνω μας απ’ απέναντι το Πλανητάριο, απ’ το εσωτερικό του ανατιναγμένου αεριοφυλάκιου όπου θάβαμε τα έγγραφα, τα χέρια μας ο ένας στην τσέπη του άλλου. Ψηλαφούσαμε τις τρύπες, τις κακοραμμένες ραφές, τις λωρίδες από χαρτί βελουτέ, κρεπ και περιτυλίγματος. Σφραγίσαμε τη σιωπηλή συμφωνία μας με λίγο χρώμα απ’ το μπουρί της σόμπας.

Δεν συνάντησα ποτέ άλλον άνθρωπο που να μην ακολουθεί κανέναν κανόνα ένδυσης με τέτοιο βαθμό συνέπειας, κάποιον που να χορεύει με τέτοιον τρόπο εκτός ρυθμού, κάποιον που να ακυρώνει κάθε ματαιοδοξία, κάποιον που να βάζει και να βγάζει ρούχα με τέτοιον τρόπο –στην πραγματικότητα δεν είχε ρούχα αλλά τα φρόντιζε για λίγο καιρό, αυτά εμφανίζονταν κάποια στιγμή μαζί του κι ύστερα εξαφανίζονταν και πάλι. Βασικά ήταν πάντα απλώς γυμνός και ο δημοκρατικότερος όλων σ’ αυτή τη δημοκρατία. Υπονόμευε σταθερά και διαρκώς τις υπαγορεύσεις της βιομηχανίας ένδυσης. Για μια βδομάδα σχεδόν ήταν ο προσωπικός μου οίκος μόδας, ο στιλίστας μου, το ρουχάδικό μου3. Έφτιαξε για μένα μια ινδιάνικη σκηνή. Μου φώναζε «Σκουάου!» Έλεγε: «Χόουχ!» Ψαλίδιζε τα δείγματα ψεύτικης γούνας που είχα στη βαλίτσα μου. Χρησιμοποιούσε ξηλωτήρι, δακτυλήθρες, ρουλέτα μοδιστρών. Μουντζούρωνε τα σκίτσα μου. Προσπαθούσε να μιμηθεί τον Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ. Έγλειφε το καρμπόν και το λαδόχαρτο και το χαρτί μιλιμετρέ και το χαρτί ζωγραφικής και τα επετειακά γραμματόσημα απ’ το παγκόσμιο πρωτάθλημα νέων. Σχεδίαζε το πατρόν ενός παλτό με βάση το φιλί του Κλιμτ. Χρησιμοποιούσε με λάθος τρόπο το ανοιχτήρι. Έδειχνε πώς είναι αδύνατο ν’ αυτοκτονήσει κανείς με πινέζες, φυσοκάλαμα και στερεωτικό. Ζητούσε ψαρόκολλα και κόλλα κουνελιού, την Ειρήνη, ρητίνη και χολή βοδιού. Άφηνε ξανά και ξανά τη λέξη Sprelecart4 να λιώνει στη γλώσσα του. Μου συνέβαινε. Έκανε τατουάζ στις πλαστελίνες μου με τη βελόνα χάραξης. Έβγαινε απ’ τα ρούχα του, μου πρόσφερε τις υπηρεσίες του σαν φωτιστικό τραπεζιού, ξεπατίκωνε σχέδια, έραβε στο διαβατήριό μου το άρωμα της ζωής του με σταυροβελονιά και κομποβελονιά. Εξαφανιζόταν. Άφηνε το νερό να τρέχει. Εμφανιζόταν και πάλι.

Πήγε στην πηγή. Στάθηκε φρουρός μπροστά απ’ τις επιστολές προς τη νεολαία του έτους 20175. Άναψε φωτιές. Ήταν κάτι περισσότερο από ιδιαίτερος. Τον κοιτάζουμε καλά καλά. Μας ανθίζει. Ρίχνουμε ματιές στην τριχρονικότητα. Πέντε χρόνια ακόμα, ύστερα θα περάσουμε απέναντι. Ο Baader ταιριάζει μια χαρά στην Ελλάδα. Μέσα της διαφυλάχτηκε, και βρίσκει το ισοδύναμό του στην υποένδυση της Ελλάδας. Οι αντιασφυξιογόνες μάσκες στην Αθήνα μυρίζουν όπως η αναπνοή του. Απ’ αυτόν ξεκίνησε ξανά ο εξοστρακισμός των ναζιστικών ρούχων. Οι άνθρωποι φτιάχνουν ρούχα όπως και πριν στην Καρδιά-Γκέτο, το οποίο στέλνει τους ανθρώπους απ’ τον έναν θάλαμο στον άλλον. Αθηνάσβιτς, Αθηναμπέλζεν, Αθηναβάλντ, Αθηναχάουζεν, Αθηναμπλίνκα.

Matthias, ω αρχηγέ, πάρε βαθιά ανάσα, ξεντύσου, πήγαινε για μπάνιο, όλος αίμα και πληγές, ακολουθώντας το πάθος σου για τον Ματθαίο, παράδωσε τον αμνιακό σάκο σου στους βουλευτές, απόθεσε τις τηγανίτες σου στα πόδια τους, εσύ διαόλου κάλτσα, και άσε τους να χορτάσουν, μέχρι τα μάτια τους να γεμίσουν δάκρυα. Ας βασιλέψεις στην πείνα σου. Έλα στον μαγνητικό πίνακα. Ας νυμφευτούμε ξανά σε συμπόσιο. Ας μπαανιαριστούμε-λουστούμε με γκάζι, με τους δηλωθέντες νεκρούς ας παίξουμε κρυφτό, εγώ θα κρατώ το στόμα σου κλειστό κι εσύ τα χείλη μου σφαλιστά, κράτα την ουρά του νυφικού, την πίστη, το στηθοφίμωτρο, παραγεμισμένο με δύσοσμα, μουχλιασμένα ποδοκαλύμματα. Καταβροχθίζω τα σιγά τα λάχανά σου. Απ’ τα αόρατα νήματά σου κρέμεται ο κόσμος. Ποιος τραβάει ποιον –εσύ θα μου πεις, χτες, κάθε φορά ξανά, κάτω απ’ τον αστερισμό των κάστανων, πίσω απ’ το βουνό των πράσινων τριαντάφυλλων, κάτω απ’ τη βεντούζα των αυθόρμητα εκφερόμενων λέξεων, πίσω απ’ την αντιασφυξιογόνα μάσκα στην αχλή του στερεωτικού σου.

Βερολίνο, Οκτώβριος 2012

3. [Στο πρωτότυπο] Intershop: Κρατική αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης στην Ανατολική Γερμανία, τα οποία πουλούσαν αγαθά υψηλής ποιότητας και δέχονταν αποκλειστικά και μόνο σκληρά νομίσματα. Natascha-Laden: Κατάστημα στο ανατολικό Βερολίνο όπου πωλούνταν προϊόντα απ’ τη Σοβιετική Ένωση.
4. Sprelecart: Μάρκα ελασμάτων που χρησιμοποιούνταν στην Ανατολική Γερμανία.
5. Briefe an die Jugend des Jahres 2017: Επιγραφή σε μνημείο για την εξηκοστή επέτειο από την Οκτωβριανή Επανάσταση. Τίτλος ταινίας που γυρίστηκε με πρωταγωνιστή τον Baader λίγο πριν τον θάνατό του.

Αναφέρονται στο κείμενο (με σειρά εμφάνισης):

Γιάννα Μπιτσέφσκαγια: Τραγουδίστρια της Σοβιετικής Ένωσης.
Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ (1861-1941): Ινδός ποιητής και φιλόσοφος.
Gustav Klimt (1862-1918): Αυστριακός ζωγράφος. «Το φιλί» είναι ένας από τους πιο γνωστούς πίνακές του.

KutulasInaP1030106

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: