Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

28/12/2015

Kerry Carnahan, Τρία ποιήματα

Filed under: Τεφλονομεταφράσεις — kyokokishida @ 11:57 μμ

Αγαλματίδιο από τον θησαυρό της Μπεγκράμ, 1-22 μ.Χ.

Να έρχεται ο Έρως με το σπασμένο τόξο του
και τον σβησμένο δαυλό του,
σακούλες κάτω απ’ τα μάτια του,
γυμνά στήθη που αναπηδούν
καθώς τρεκλίζει μέχρι να βγει η αυγή
μηροί που τρίβονται, επιστρωμένοι
μ’ ένα γανιασμένο εξάνθημα.
Παράξενο ανθρωπάκι.
Με την κάψα της μέρας θα καταρρεύσει,
ροχαλητά τραντάζουν την κάσα της πόρτας,
αλλά για την ώρα ανοίγει τον ξυπόλητο δρόμο του
προσπερνώντας αναζωογονημένος την κούραση,
ψάχνει στην κόκκινη λάσπη
για βέλη, μάτια
πρησμένα, με σημάδια αϋπνίας,
όλη τη νύχτα
να σημαδεύουν.


Τσέλο

Άνοιξα τα πόδια μου και το τράβηξα κοντά μου.
Ακούμπησα το μικρό μου δάχτυλο, έκλεισα το χέρι.
Σηκώνοντας τους αγκώνες και το πηγούνι πήρα μια αργή, βαθιά αναπνοή
και από τους μηρούς μου ξεχύθηκε ένας ήχος τόσο βαθύς
και πονεμένος
όλοι κοίταξαν σαν να είχα κάνει λάθος.

Όταν ήρθε η ώρα να παίξει κάποιος άλλος, η δεσποινίδα Ντι. έγνεψε μείνε.
Σκούπισε το λεπτό, ταλαιπωρημένο ξύλο μ’ ένα μαλακό πανί.
Κατόπιν, πήρε το χέρι μου και μου έδειξε πώς να βερνικώνω το δοξάρι
λες και θ’ άντεχα να το κρατήσω ποτέ ξανά.

.

Οι ασφόδελοι

Εδώ και καιρό έχουν μαραθεί από τη ζέστη,
τα κεφάλια τους κρέμονται
μισοκοιμισμένα από τις μέλισσες,
όλο απάθεια έχουν ηττηθεί
από μια ζέστη που μπορείς να γευτείς.

Ακόμα κι ο πατέρας μας
μουρμούρισε δεν μπορώ να φάω με τόση ζέστη
δεν ακούμπησε το βραδινό του
αλλά κατευθύνθηκε αργά προς τον πάνω όροφο
και τράβηξε την κουρτίνα.

Ζαλισμένη, σε βρήκα ξανά
και ξανά, ιδρώτας
σαν χάντρες στους μηρούς και τους βραχίονές μου, χέρια
που αδρανοποιούν τα άκρα σου, αυστηρά
πιο λαμπερά χάρη στις ουλές τους.

Σύντομα τα χέρια μου δεν ήταν δικά μου
αν δεν σε ακουμπούσαν,
ερχόταν το σούρουπο
σαν να έπεφτε
μέσα από τα φύλλα σου.

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

