Τεφλόν | νέο ποιητικό σκεύος

14/01/2017

Clemens Schittko, Η πολιτική δεν με ενδιαφέρει

Filed under: Τεφλονομεταφράσεις,Τεύχος Δεκαέξι — kyokokishida @ 5:25 μμ
.
η πολιτική δεν με ενδιαφέρει
η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ
και η πολιτική δεν θα με ενδιαφέρει ποτέ
γιατί η πολιτική δεν χρειάζεται ανθρώπους
η πολιτική χρειάζεται απλά και μόνο πολιτικούς
και κανέναν άλλον
κι εγώ δεν είμαι πολιτικός,
αλλά άνθρωπος
είμαι ένας άνθρωπος
που λέει
ότι η πολιτική δεν τον ενδιαφέρει
τόσο απλά
και αυτό το ποίημα θα μπορούσε να τελειώσει εδώ
όμως το ποίημα δεν τελειώνει εδώ
γιατί μόλις ξεκίνησε
κι έτσι λοιπόν συνεχίζω
ακόμα κι αν δεν γνωρίζω
αν θα τα καταφέρω να μπω στο θέμα…
υπάρχουν άνθρωποι
που λένε
ότι είμαι πολιτικός ποιητής,
και ακόμα χειρότερα:
ότι γράφω πολιτικά ποιήματα
αλλά οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν ιδέα
οι άνθρωποι αυτοί απλά δεν ξέρουν
για τι πράγμα μιλάνε
γιατί δεν είμαι πολιτικός ποιητής
και πολύ περισσότερο δεν γράφω πολιτικά ποιήματα
και πώς θα μπορούσα άραγε;
δεν ενδιαφέρομαι καθόλου για την πολιτική

η πολιτική δεν με ενδιαφέρει
η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ
και η πολιτική δεν θα με ενδιαφέρει ποτέ
γιατί η πολιτική δεν χρειάζεται ανθρώπους
η πολιτική το πολύ να χρειάζεται τον εαυτό της
και τα εκατομμύρια ηλίθιους
που πιστεύουν σ’ αυτή λες και είναι θρησκεία
γιατί όποιος δεν έχει ιδέα για κάτι
το μόνο που του μένει είναι η πίστη
και όποιος δεν έχει τίποτε άλλο πέρα απ’ την πίστη
είναι ηλίθιος
και οι ηλίθιοι δεν είναι άνθρωποι
γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη την πολιτική
γιατί οι άνθρωποι μπορούν να ρυθμίσουν μόνοι τους τις υποθέσεις τους
όμως αν κάποιος έχει χρόνο
ν’ ασχοληθεί με την πολιτική
σημαίνει ότι όλα πάνε καλά στη ζωή του
όμως η πίστη είναι εντέλει απλά πολυτέλεια
και γι’ αυτό δεν με ενδιαφέρει η πολιτική
η πολιτική δεν με ενδιαφέρει
η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ
και η πολιτική δεν θα με ενδιαφέρει ποτέ
έτσι ήταν πάντα
και έτσι θα είναι πάντα
γιατί η πολιτική δεν χρειάζεται ανθρώπους
η πολιτική χρειάζεται εντέλει μόνο μερικούς πολιτικούς,
οι οποίοι (θέλουν να) κάνουν καριέρα στην πολιτική
κατά τα άλλα κανείς δεν χρειάζεται την πολιτική
η πολιτική δεν κατασκευάζει προϊόντα
και η πολιτική δεν προσφέρει υπηρεσίες
η πολιτική παράγει αποκλειστικά και μόνο ψέματα,
ψέματα,
για τα οποία μάλιστα πληρώνεται
αυτό γίνεται σήμερα
και αυτό θα γίνεται πάντα
η πολιτική κάνει πάντα το αντίθετο απ’ αυτό
που λέει
και εντέλει η πολιτική δεν κάνει απολύτως τίποτα,
μονάχα μιλάει διαρκώς
και στη συνέχεια ο λόγος αυτός πωλείται ως πράξη
αλλά δεν είναι πράξη
είναι απλά και μόνο απάτη
τα ψέματα επαναλαμβάνονται
μέχρις ότου γίνουν πιστευτά
ακόμα και οι ψεύτες πιστεύουν στο τέλος
αυτά που λένε
έτσι γινόταν με τους ναζί
κι έτσι γίνεται ακόμα και σήμερα
το πιο σημαντικό είναι ότι όλοι κάπως διασκεδάζουν
όμως τι είναι αυτό που μ’ εκνευρίζει τόσο;
η πολιτική έτσι κι αλλιώς δεν με ενδιαφέρει
η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ
και η πολιτική δεν θα με ενδιαφέρει ποτέ
κάτι που δεν αλλάζει το γεγονός
ότι όλο αυτό ονομάζεται «δημοκρατία» και όλοι κάνουν
λες και ο λαός έχει κάτι να πει
γιατί ο λαός δεν έχει τίποτα να πει
όμως ποτέ η διαφορά μεταξύ πλούσιων και φτωχών δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο σήμερα
κανενός είδους εκλογές δεν αλλάζουν τον κόσμο
και όποιος πηγαίνει να ψηφίσει
απλά και μόνο ρίχνει την ψήφο του
εξουσιοδοτεί κάποιους άλλους
να τον εξουσιάζουν
στον λαό παραχωρούνται πάντα τόσα
όσα χρειάζεται για να μην επαναστατήσει
ακόμα και αυτοί που βρίσκονται σε δυσχερή θέση
δεν επαναστατούν πια
όμως τι είναι αυτό που μ’ εκνευρίζει τόσο;
τίποτα δεν αλλάζει
οι πάνω κάνουν
ό,τι γουστάρουν
και όταν κάποιος απ’ αυτούς αποσύρεται
τη θέση του παίρνει κάποιος άλλος –
κάποιος
που είναι πιθανώς πολύ πιο μέτριος από εκείνον
που αποσύρθηκε
καλύτερα λοιπόν να τ’ αφήσουμε όλα
όπως είναι
και εντέλει τα πάντα έχουν να κάνουν με τα χρήματα
και η πολιτική εντέλει χρησιμεύει
μόνο στο να συγκαλύπτει το γεγονός
ότι έτσι έχουν τα πράγματα
τίποτα απ’ όλα αυτά δεν με ενδιαφέρει
δεν θέλω να έχω καμία σχέση μ’ όλα αυτά
ας τα κανονίσουν οι άλλοι μεταξύ τους όμορφα και ωραία και να μην μ’ ανακατεύουν
εγώ δεν υποδεικνύω σε κανέναν
τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνει,
εγώ κοιτάω μονάχα τη δουλειά μου
κάνω τη δουλειά μου
κι αυτό αρκεί
γι’ αυτό σίγουρα δεν χρειάζομαι καμιά πολιτική
η πολιτική καλά θα κάνει να μ’ αφήσει στην ησυχία μου
γιατί μπορώ
να ρυθμίζω μόνος μου τις υποθέσεις μου
και γι’ αυτό δεν επιτρέπω καμιά ανάμειξη από άλλους
και εντέλει η πολιτική δεν ενδιαφέρεται καθόλου για μένα
γιατί θα ’πρεπε εγώ απ’ την πλευρά μου να ενδιαφέρομαι για την πολιτική;
δεν βγάζει κανένα νόημα
και μόνο που ’γραψα αυτό εδώ το ποίημα είναι ήδη πολύ
γιατί βασικά ήθελα να γράψω για κάτι τελείως διαφορετικό
αλλά τη σήμερον πρέπει να δικαιολογούμαστε για οποιαδήποτε μαλακία
για οποιαδήποτε μαλακία χρειαζόμαστε σήμερα κάποιου είδους πιστοποιητικό
εγώ θέλω απλά και μόνο την ησυχία μου
κατά τα άλλα η πραγματική εξουσία εδράζεται έτσι κι αλλιώς στην οικονομία
η πολιτική να πάει να πνιγεί και καλό θα ήταν να μου κάνει τη χάρη να ασχολείται με τις δικές της δουλειές
με δυο λόγια: να πάει να…
ή για να το πω διαφορετικά:
η πολιτική ας πάει στα τσακίδια μια και καλή
γιατί αν η κατάσταση συνεχίσει έτσι
κάποια στιγμή θα γίνει της κολάσεως
και τότε είναι που θ’ ανταποδώσω το χτύπημα
γιατί δεν επιτρέπω σε κανέναν να μου τη λέει
και τότε θα δούνε
όλοι αυτοί οι πάνω πώς θα βάλω στη θέση του αυτό το κωλοσύστημα
αυτή η κατάσταση πάντως
δεν μπορεί να συνεχιστεί
γιατί κάποια στιγμή θα γίνει της κολάσεως
σας το εγγυώμαι
και ας ψοφήσω κι εγώ μαζί…
ο θάνατος σίγουρα είναι προτιμότερος
όμως τι είναι αυτό που μ’ εκνευρίζει τόσο;
αφού εντέλει η πολιτική δεν με ενδιαφέρει καθόλου
η πολιτική δεν με ενδιαφέρει
η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ
και η πολιτική δεν θα με ενδιαφέρει ποτέ
κατά τα άλλα δεν υπάρχει τίποτα πιο βαρετό απ’ την πολιτική
η πολιτική είναι τόσο βαρετή
που δεν μπορώ καν να τη μισήσω
καλύτερα απλώς να την αγνοήσουμε
τότε όλο αυτό το θέατρο θα σταματούσε από μόνο του
και κατά βάθος δεν πρόκειται για τίποτα περισσότερο από σόου
αλλά ήταν ωραία
που μιλήσαμε γι’ αυτό το θέμα
άραγε σας είπα
ότι δεν είμαι ούτε πολιτικός ποιητής,
ούτε γράφω πολιτικά ποιήματα;
ναι, νομίζω
ότι σας το είπα
.
Περισσότερα ποιήματα του Clemens Schittko μπορείτε να διαβάσετε στο τχ. 16 του Τεφλόν.
Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

